اگر نتوان داده حیاتی یک سازمان را شناسایی و سطح کیفی آن را اندازه گیری کرد ، نمی توان ادعای مدیریت آن را داشت و در مسیر بهبود گام برداشت
از چیزی که آن را نادرست و یا ناقص توصیف کرده ایم ، نمی توان انتظار پاسخگویی صحیح و کامل به نیازمندی های کسب و کار را داشت .
با داده هایی با کیفیت پایین ، سلامت کسب و کار خود را دچار اختلال نکنیم .
برای برنده شدن در یک بازی ، در آغاز می بایست قابلیت های تدافعی خود را تقویت نمائیم تا در گام بعد ، بتوان از آنها برای ایجاد قابلیت های تهاجمی به بهترین شکل ممکن استفاده کرد . بدون ایجاد قابلیت های ضروری ، صحبت کردن از موفقیت چیزی شبیه رویا می باشد.
گاهی اوقات برای یافتن مشکلات خیلی هم لازم نیست پیچیده فکر کنیم . مشکلات آن قدر بزرگ هستند که می توان با پرسش های ساده هم متوجه آنان شد .