منابع  

نوع منبع




گروه














مولف
Data pager
Data pager
rtl
تعداد نمایش در هر صفحه
PageSizeComboBox
select
تعداد رکوردهای موجود: 110
با طرحی نو به استقبال تغییر برویم
منتشر شده در تاریخ : ۰۱ / ۰۱ / ۱۳۹۷| نوع منبع : مقاله| گروه: سایر مولف محمد جواد سخایی,
اگر می خواهیم موفقیت را صرفا آرزو نکنیم بلکه آن را به دست آوریم ، اگر می خواهیم به موفقیت دیگران غبطه نخوریم بلکه آن را فرصتی برای تحول خود بدانیم ، اگر می خواهیم از بودن رقیب در کنار خود لذت بریم ، اگر می خواهیم فعل خواستن را به درستی صرف کنیم و اگرهای فراوان دیگر ، می بایست تغییر را در سرلوحه زندگی خود قرار دهیم . زندگی بدون تغییر یعنی رکود ، یعنی درجا زدگی ، یعنی جمود ، یعنی در گذشته بودن، یعنی زیستن در یک حلقه بسته ، یعنی زندگی بدون امید ، یعنی همیشه یک فصل بودن ، یعنی در حسرت بهارماندن .

مدیریت داده های Master (بخش سوم)
منتشر شده در تاریخ : ۲۵ / ۱۲ / ۱۳۹۶| نوع منبع : مقاله| گروه: داده Master و Reference مولف محمد جواد سخایی,
یکی از ویژگی های مهم عصر حاضر، تولید سریع حجم بسیار بالایی از داده های مختلف در دنیای فیزیکی و دنیای دیجیتال است که از آن به نام سیلاب داده نام برده می شود . تاثیر این سیلاب بر کسب و کارها بسیار محسوس و ملموس می باشد . تعدادی برنده بازی خواهند بود و تعدادی دیگر بازنده . تنها با مدیریت جامع ، فراگیر و هدفمند این سیلاب داده است که می توان از آن در جهت ایجاد ارزش برای کسب و کار استفاده کرد و به اکسیر ماندگاری دست یافت. شناسایی و مدیریت داده های حیاتی برای هر کسب و کاری الزامی است، چراکه این نوع داده ها بین واحدهای مختلف کسب و کار ، فرآیندها و سیستم ها به اشتراک گذاشته می شود . با مدیریت داده های master ، می توان در جهت ایجاد و تقویت یک هسته هوشمند داده و شناخت دقیق و به روز موجودیت های اساسی کسب و کار بگونه ای حرکت کرد که داده را به یک دارایی و همچنین یک مزیت رقابتی برای کسب و کار خود تبدل کرد .

مدیریت داده های Master (بخش دوم)
منتشر شده در تاریخ : ۲۴ / ۱۲ / ۱۳۹۶| نوع منبع : مقاله| گروه: داده Master و Reference مولف محمد جواد سخایی,
اگر یک سازمان ، قرار است به یک سازمان داده محور تبدیل شود ، اگر به دنبال تصمیم گیری داده محور در یک سازمان می باشیم ، اگر نوآوری داده محور را دستور کار خود قرار داده ایم و اگر به دنبال یک کسب و کار داده محور می باشیم ، می بایست به داده و مدیریت آن توجه خاصی داشت . بدیهی است ، نقطه تمرکز مدیریت داده ، توجه به داده های حیاتی و از جمله داده های master و مرجع می باشد . داده هایی که اگر به درستی شناسایی و به درستی مدیریت گردند ، می تواند مزایای متعددی را برای یک سازمان به دنبال داشته باشد . مدیریت داده های master به دنبال آن است تا با یک رویکرد کاملا سیستماتیک ، مدیریت موجودیت های کلیدی کسب و کار در سراسر سازمان را انجام دهد .

مدیریت داده های Master (بخش اول)
منتشر شده در تاریخ : ۲۳ / ۱۲ / ۱۳۹۶| نوع منبع : مقاله| گروه: داده Master و Reference مولف محمد جواد سخایی,
نیاز به داده در یک سازمان همانند نیاز به اکسیژن برای انسان است . بدون اکسیژن ، حیاتی وجود نخواهد داشت و بدون داده ، حیات یک سازمان معنایی ندارد . بدیهی است که برخی داده ها به دلیل جایگاه راهبردی در کسب و کار یک سازمان ، از درجه اهمیت بیش تری برخوردار باشند چراکه لازم است این نوع داده ها بین واحدهای مختلف کسب و کار ، فرآیندها و سیستم ها به اشتراک گذاشته شوند. مدیریت داده های Master و Reference به دنبال آن است تا ضمن شناسایی این نوع داده ها ، مدیریت آنها را در سطح یک سازمان بگونه ای انجام دهد که کاهش هزینه ها ، ریسک ها و پیچیدگی ها را به دنبال داشته باشد .

مدیریت متادیتا (3)
منتشر شده در تاریخ : ۲۱ / ۱۱ / ۱۳۹۶| نوع منبع : مقاله| گروه: متادیتا مولف محمد جواد سخایی,
متادیتا یکی از عناصر کلیدی در مدیریت داده است . برای پیاده سازی یک راه حل موفقیت آمیز متادیتا ، می بایست مجموعه ای از اصول را مد نظر داشت : حمایت مدیران ارشد و تامین بودجه لازم ، ایجاد یک استراتژی متادیتا با تمرکز بر چگونگی ایجاد ، نگهداری ، یکپارچه سازی و شیوه دسترسی کاربران هدف ، تبعیت از یک دیدگاه سازمانی ، برقرای ارتباط موثر و مستمر با ذینفعان ، ایجاد بستر لازم برای دستیابی به متادیتا ، نظارت بر کیفیت متادیتا ، ممیزی و در نهایت بهبود مستمر . مدیریت متادیتا یکی از مهمترین اولویت های اجرایی یک برنامه حاکمیت داده است .